შეფასების მიზანი
მოსწავლის შეფასების მიზანია:
1. სწავლა-სწავლების
ხარისხის მართვა;
2. სწავლა-სწავლების გაუმჯობესებაზე ზრუნვა და კონტროლი;
3. მოსწავლე უნდა შეფასდეს სხვადასხვა ფორმებით;
4. მოსწავლეს ხელი შეუწყოს სწავლაში;
5. მოსწავლემ უნდა იცოდეს, რა კრიტერიუმებით ფასდება
მისი სასწავლო აქტივობა;
შეფასების ტიპები:
Ø განმსაზღვრელი, რომელიც აკონტროლებს სწავლის ხარისხს,
ფასდება ქულით.
Ø განმავითარებელი შეფასება: გამოიყენება თვითშეფასების და ურთერთშეფასების სქემები,
მოსწავლისადმი რჩევა-დარიგებები, დაკვირვების ფურცელი.
განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასების
აღწერილობა ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით:
კომპონენტი
|
განმავითარებელი
|
განმსაზღვრელი
|
მიზანი
|
სწავლის ხარისხის გაუმჯობესება; მოსწავლის განვითარების
ხელშეწყობა;
|
სწავლის ხარისხის გაკონტროლება; მოსწავლის მიღწევის
დონის დადგენა ესგ-ით განსაზღვრულ მიზნებთან მიმართებაში; აკადემიური სწავლების დონის განსაზღვრა;
|
შეფასების საგანი
|
სწავლის პროცესი
|
სწავლის შედეგი
|
შეფასების შედეგად
მიღებული გადაწყვეტილება
|
წინსვლის ხელშესაწყობად
განსხვავებული აქტივობის შერჩევა, სწავლების სტრატეგიის შეცვლა, რჩევა-დარიგების
მიცემა და სხვა.
|
მომდევნო ეტაპზე (კლასში/საფეხურზე)
დაშვება/არ დაშვება.
|
წარმატების კრიტერიუმის
განსაზღვრა
|
კონკრეტული მოსწავლის
წინსვლის საფუძველზე (რა დონეს ფლობდა-რა დონეს ფლობს)
|
იმის საფუძველზე, თუ
რამდენად მიაღწია სტანდარტით განსაძღვრულ შედეგებს.
|
შეფასების საშუალებები
|
თვით/ურთიერთშეფასების
რუბრიკა; კითხვარი; სიტყვიერი, კომენტარი, უნარის განვითარების აღწერა.
|
ქულა
|
შეფასების რუბრიკები და კომპონენტები
მოსწავლე ფასდება შემდეგი კომპონენტების
მიხედვით:
ა) საშინაო დავალება;
ბ) საკლასო დავალება;
გ) შემაჯამებელი დავალება
საშინაო
დავალება-ხელს უწყობს მოსწავლის დამოუკიდებელ
მუშაობას და ისეთი უნარების გამომუშავებას, როგორიცაა სამუშოს დაგეგმვა, დროის განაწილება,
თივთკონტროლი. ხელს უწყობს ინფორმაციის მოძებას, ანალიზს, სინთზს.
· საშინაო დავალება უნდა შეესაბამებოდეს სასწავლო მასალას;
· საშინაო დავალება საინტერესო უნდა იყოს მოსწავლეებისათვის;
· მოსწავლეებს უნდა ჰქონდეთ საშინაო დავალების შესრულების მკაფიო ინსტრუქცია; შეფასების კრიტერიუმები;
· საჭიროების მიხედვით მასწავლებელმა კონსულტაცია უნდა გაუწიოს მოსწავლეებს დავალების შესრულებამდე;
· განსაკუთრებით წერითი დავალების დროს ყურადღება უნდა მიექცეს პლაგიატობას – თავიდან უნდა იქნეს აცილებული მოსწავლის მიერ წიგნიდან ან ინტერნეტიდან მასალის პირდაპირ გადმოწერა;
· საშინაო დავალება არ უნდა იყოს გამოყენებული როგორც დასჯის საშუალება.
ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარ-ჩვევები;
·
პრობლემის გააზრება;
·
ინფორმაციის მოპოვება
და ორგანიზება;
·
კავშირებისა და მიმართებების
დადგენა;
·
სწავლა;
·
შემოქმედებითობის;
·
პრობლემის გადაჭრა;
·
გარემოზე პასუხისმგებლობა
და ზრუნვა;
·
სივრცეში ორიენტირება;
·
კრიტიკული აზროვნება
·
გეოგრაფიული თვალსაჩინოებების
გამოყენება და შემქნა;
უნარ-ჩვევები
ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
·
ცნებების და ტერიმინების
განმარტებებითა და გამოყენებით;
· მოვლენებისა და პროცესების
განხილვისას მოსაზრებების არგუმენტირებით;
·
დასმულ კითხვაზე გაცემული
პასუხით;
·
განსახილველ საკითხთან
დაკავშირებული მსჯელობითა და ანალიზით;
·
წერითი ნამუშევრის ორგანიზების
ხარისხით;
·
ნამუშევრის ენობრივი
გამართულობით;
·
გეოგრაფიული საშუალებების
გამოყენებითა და შექმნით;
·
პრეზენტაციით;
·
დასმული პრობლემის გადაჭრის
გზის ჩამოყალიბებით;
·
დისკუსიაში გამოთქმული
მოსაზრებებითა და არგუმენტებით;
2. საკლასო სამუშაო
ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარები:
· პრობლემის
გააზრება;
· კომუნიკაცია;
· სწავლა;
· თანამშრომლობა;
· შემოქმედებითობა;
· გარემოზე პასუხისმგებლობა და ზრუნვა
· გეოგრაფიული კვლევა;
· სივრცეში ორიენტირება;
· თვალსაჩინოებების გამოყენება
და შექმნა;
უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
·
თემასთან დაკავშირებით დასმული
კითხვებით.
·
დასმულ კითხვაზე გაცემული
პასუხით.
·
განსახილველ საკითხთან
დაკავშირებული მსჯელობითა და ანალიზით.
· განხილული
მოვლენებისა და პროცესებისადმი საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვით.
· დასმული
პრობლემის გადაჭრის გზის შეთავაზებით.
· ჯგუფურ
მუშაობაში შეტანილი წვლილით.
· დისკუსიაში
მონაწილეობის სიხშირით.
· ახსნილი
ცნებებისა და ტერმინების განმარტებებითა თუ გამოყენებით.
· მოვლენებისა
და პროცესების განხილვისას საკუთარი მოსაზრების დასაბუთებით.
· თვალსაჩინოებების გამოყენებითა
და შექმნით.
· პრეზენტაციით.
· დროის
ლიმიტის დაცვით.
· დისკუსიაში
გამოთქმული მოსაზრებებითა და არგუმენტებით.
შემაჯამებელი
დავალების შეფასება:
o შედეგების შეფასებაა;
o ადგენს მოსწავლეთა წარმატებას კონკრეტულ ეტაპზე;
o სრულდება თემის დასრულებისას, სემესტრის ბოლოს,
სასწავლო წლის ბოლოს;
o მოწმდება ის, თუ რამდენად მიაღწია მოსწავლემ
სტანდარტით გათვალისწინებულ შედეგებს;
o შემაჯამებელი შეფასების შედეგების ანალიზზე
დაყრდნობით ვაკეთებთ დასკვნას, რამდენად შესრულდა ესგ-ით
გათვალისწინებული მოთხოვნები.
ფასდება
შემდეგი უნარები:
§ ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამომჟღავნება;
§ პრობლემის გააზრება;
§ ინფორმაციის მოძიება და ორგანიზება;
§ კავშირებისა და მიმართებების დადგენა;
§ პრობლემის გადაჭრა;
§ შემოქმედებითობა;
§ სივრცეში ორიენტირება;
§ თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნა;
§ გარემოზე პასუხისმგებლობა და ზრუნვა;
§ კრიტიკული აზროვნება;
შემაჯამებელი დავალებების ტიპები:
1. ტესტირება;
2. კითხვა-პასუხი;
3. საკონტროლო წერა;
4. პრეზენტაცია;
5. რეფერატი;
6. პროექტი;
7. კონფერენცია;
შეფასების რუბრიკები გეოგრაფიაში
კომპონენტი
|
რუბრიკა
|
კრიტერიუმები
|
ქულა
|
ჯამი
|
|
საშინაო დავალება
|
ტექსტზე
მუშაობა
|
1.
|
კარგად ფლობს თეორიულ მასალას.
|
10
|
100
|
2.
|
ინფორმაციას გამართულად
გადმოსცემს.
|
10
|
|||
3.
|
ფლობს ტერმინებს.
|
10
|
|||
4.
|
საუბრობს მეცნიერული ტერმინოლოგიით.
|
10
|
|||
5.
|
აანალიზებს სქემებსა
და დიაგრამებს.
|
10
|
|||
6.
|
ფლობს განვლილ მასალას.
|
10
|
|||
7.
|
აზროვნებს კრიტიკულად.
|
10
|
|||
8.
|
ტექსტის შესაბამის მასალას აკავშირებს რუკასთან.
|
10
|
|||
9.
|
დასმულ კითხვებზე სწორად
პასუხობს.
|
10
|
|||
10.
|
შეუძლია ანალიზის გაკეთება.
|
10
|
|||
წერითი დავალების და
კონტურული რუკის შესრულება
|
1.
|
ასრულებს წერით დავალებას
|
10
|
100
|
|
2.
|
აანალიზებს შესრულებულ
დავალებას
|
10
|
|||
3.
|
მოძიებული აქვს დამატებითი
მასალა
|
10
|
|||
4.
|
მასალას ამტკიცებს
საკუთარი არგუმენტებით
|
10
|
|||
5.
|
შეასრულა დავალება
კონტურულ რუკაზე
|
10
|
|||
6.
|
შესრულებულს აკავშირებს
საკლასო რუკასთან
|
10
|
|||
7.
|
რუკაზე დააქვს სახასიათო
მასალა
|
10
|
|||
8.
|
აანალიზებს სტატისტიკურ
მონაცემებს
|
10
|
|||
9.
|
აგებს სქემებსა და
გრაფიკებს
|
10
|
|||
10.
|
მათ მიხედვით აკეთებს
დასკვნებს
|
10
|
|||
საკლასო დავალება
|
ახალ
მასალაზე მუშაობა
|
1.
|
ახალ მასალას აკავშირებს
განვლილთან
|
10
|
100
|
2.
|
აკავშირებს მოვლენებს
|
10
|
|||
3.
|
თემატურ რუკაზე მოიძიებს
ტექსტის მასალას
|
10
|
|||
4.
|
სქემატურად ან დიაგრამით
წარმოადგენს მასალას.
|
10
|
|||
5.
|
მსჯელობს
|
10
|
|||
6.
|
შეუძლია ანალიზის გაკეთება
|
10
|
|||
7.
|
ერთვება დისკუსიაში
|
10
|
|||
8.
|
შეუძლია არგუმენტირებული
დასკვნის გაკეთება.
|
10
|
|||
9.
|
სვამს ლოგიკურ შეკითხვებს
|
10
|
|||
10.
|
ასრულებს წერით სამუშაოს
|
10
|
|||
რუკაზე მუშაობა
|
1.
|
ზუსტად შემოხაზავს
გეოგრაფიულ ობიექტებს
|
10
|
100
|
|
2.
|
ფლობს რუკის ლეგენდას
|
10
|
|||
3.
|
იყენებს პირობით ნიშნებს
|
10
|
|||
4.
|
შეუძლია შექმნას გეოგრაფიული
თვალსაჩინოება
|
10
|
|||
5.
|
მუშაობს ატლასთან და
კონტურულთან.
|
10
|
|||
6.
|
თავისუფლად ორიენტირებს
რუკაზე
|
10
|
|||
7.
|
აქვს რუკაზე მუშაობისთვის
საჭირო ნივთები
|
10
|
|||
8.
|
განსახილველ მასალას
აანალიზებს
|
10
|
|||
9.
|
შეუძლია მარტივი გეოგრაფიული
კვლევის წარმოება
|
10
|
|||
10.
|
შეუძლია კითხვებზე
პასუხის გაცემა
|
10
|
შემაჯამებელი სამუშაოს შესრულებისას მისაღწევი
შედეგები
შემაჯამებელი სამუშაოს შესრულებისას მოსწავლეს უვითარდება სხვადასხვა უნარ-ჩვევა,
როგორიცაა ათვისებული მასალის გააქტიურება, წაკითხული მასალის შესახებ
მოსაზრებების შეჯამება, მოტივაციის გაძლიერება, ინფორმაციის დახარისხების უნარი,
კრიტიკული აზროვნების უნარი, მოსწავლე ყალიბდება აქტიურ მკითხველად, წერითი კულტურის
უნარი, მასალის მთლიანობაში აღქმის უნარი. ამისათვის სხვადასხვა ასაკობრივ
კატეგორიაში საჭიროა შესაბამის შედეგებზე გასვლა.
მოთხოვნები,
რომლებსაც უნდა აკმაყოფილებდეს შემაჯამებელი დავალებები:
I. დავალების თითეულ ტიპს უნდა ახლდეს თავისი
შეფასების ზოგადი რუბრიკა;
II. ზოგადი რუბრიკა უნდა დაზუსტდეს კონკრეტული
დავალების პირობისა და გავლილი მასალის გათვალისწინებით;
III. 100 ქულა უნდა გადანაწილდეს რუბირკაში შემავალ
კრიტერიუმებზე;
IV.
მითითებული უნდა იყოს
საგნობრივი სტანდარტის ის შედეგები, რომლითაც უნდა შეფასდეს შემაჯამებელი
დავალება;
კომპონენტი
|
რუბრიკა
|
კრიტერიუმები
|
ქულა
|
ჯამი
|
|
შემაჯამებელი
დავალება
|
ტესტური
დავალება
|
1.
|
ღია დაბოლოებით
|
10
|
100
|
2.
|
დახურული დაბოლოებით
|
20
|
|||
3.
|
რამდენიმე პასუხიდან
სწორი პასუხის შერჩევა
|
20
|
|||
4.
|
შესაბამისობის დადგენა
|
30
|
|||
5.
|
სწორი თანმიმდევრეობის
დალაგება
|
20
|
|||
ტექსტის ანალიზი
კითხვა/პასუხი
|
1.
|
ტერმინოლოგიის გამოყენება
|
10
|
100
|
|
2.
|
ლოგიკური მსჯელობა
|
20
|
|||
3.
|
სქემების ანალიზი
|
20
|
|||
4.
|
დასკვნის გადმოცემა
|
20
|
|||
5.
|
დასაბუთება
|
30
|
|||
პრეზენტაცია
|
1.
|
შესავალი საინტერესოა,
იდენტიფიცირებულია პრობლემის აქტუალობა.
|
10
|
100
|
|
2.
|
წარმოდგენილი მასალა
სრულად შეესაბამება საკითხს.
|
10
|
|||
3.
|
თემა ლოგიკურად არის
წარმოდგენილი, საკითხები ნათელი და გასაგებია.
|
10
|
|||
4.
|
საუბრობს გამართულად
და დამაჯერებლად. დასკვნები კარგად არის ჩამოყალიბებული.
|
10
|
|||
5.
|
ფლობს ნაშრომის წარმოჩინების
უნარს, საუბრობს გამართული სალიტერატურო ენით. სწორად იყენებს შესაბამის მეცნიერულ
ტერმინოლოგიას
|
10
|
|||
6.
|
ფლობს ინფორმაციას
თემის ირგვლივ, ადექვატურად პასუხობს დასმულ კითხვებს.
|
10
|
|||
7.
|
ფლობს აუდიტორიას,
აქვს კომუნიკაციის უნარი. კარგად ამყარებს უკუკავშირს აუდიტორიასთან
|
10
|
|||
8.
|
იყენებს მრავალფეროვან
საინფორმაციო საშუალებებს (განსხვავებულ წყაროებს)
|
10
|
|||
9.
|
იყენებს თვალსაჩინოებებს,
მათ შორის ახალ ტექნოლოგიებს
|
10
|
|||
10.
|
იცავს დროის ლიმიტს
|
10
|
რეფერატი
რეფერატი არის წერითი ხასიათის სამეცნიერო-კვლევითი
პროექტი. ნაშრომი
აკინძული უნდა იყოს შემდეგი
თანმიმდევრობით:
1. თავფურცელი-ნაშრომოს
პირველი გვერდი;
2. სარჩევი ;
3. შესავალი-ნაშრომის
ზოგადი ნაწილია, რომელშიც უნდა აისახოს დამუშვებული თემის აქტუალობის დასაბუთება;
4. ტექსტის ძირითადი
ნაწილი -შეიძლება დაიყოს თავებად და პარაგრაფებად;
5. დასკვნა-უნდა ასახავდეს
ნაშრომის შედეგებს;
6. ბიბლიოგრაფია-წარმოადგენილი
უნდა იქნეს ნაშრომის ბოლოს ანბანური თანმიმდევრობით, ჯერ გამოცემები ქართულ ენაზე,
ხოლო შემდეგ-უცხოურ ენაზე;
რეფერატის შეფასების
რუბრიკა
1.
|
მიზანი/თეზისი-
კვლევის ძირითადი
იდეის
ჩამოყალიბება
|
0-10
|
0 ქულა-კვლევის მიზანი
არ არის
გასაზღვრული/კვლევის მიზანი მართებულად
არ არის განსაზღვრული
|
10 ქულა-შესავალში,
შერჩეულ თემასთან მიმართებაში, მკაფიოდაა წარმოჩენილი ის კითხვები, რომლებზეც არის
რეფერატში პასუხი გაცემული.
|
|
2.
|
რეფერატის ორგანიზება
(რეფერატის სტრუქტურა-შესავალი, ძირითადი ნაწილი, დაასკვნები) და გამოყენებული რესურსი,
რის ბაზაზეც შეიქმნა რეფერატი
|
0-10
|
0 ქულა- არ არის გამოკვეთილი
რესურსები, რის საფუძველზეც შესრულდა რეფერატი, ნაშრომს არა აქვს სტრუქტურა, რეფერატს
არ არქვს ადექვატური ბიბლიოგრაფია
|
10 ქულა-კარგად ჩანს,
რა ბაზაზე შეასრულა მოსწავლემ რეფერატი; ბიბლიოგრაფია აჩვენებს, რომ გამოყენებულია
სამეცნიერო ნაშრომი.
|
|
3.
|
შინაარსის კორექტულობა,
ფაქტობრივი საიმედოობა
|
0-20
|
0 ქულა-მოძიებული მასალა
ძალიან მწირია, არ იცნობს პირველად წყაროებს, მეორეული წყაროებიც არ არის დამუშავებული.
|
10 ქულა-მოძიებული
მასალა შეიცავს პირველად და მეორეულ წყაროებს, თუმცა წარმოდგენილი წყაროები ზედაპირულადაა
დამუშავებული ანუ მოსწავლეს მხოლოდ ნაწილობრივ აქვს გააზრებული
|
20 ქულა-იცნობს პირველად
და მეორეულ წყაროებს, მოხმობილი ფაქტები სანდოა, რადგან წყარო მართბულად არის ამოკითხული;
პირველადი და მეორეული წყაროები სათანადოდ არის დამუშავებული, მოსწავლე ავლენს კრიტიკულ
დამოკიდებულებას წყაროსადმი.
|
4.
|
ენობრივი გამართულობა
|
0-10
|
0 ქულა-ენა გაუმართავია, აზრები არ არის თანმიმდევრულად
გადმოცემული.
|
10 ქულა-ენა ნათელი
და გასაგებია, მსჯელობა თანმიმდევრული.
|
|
5.
|
კვლევა-წყაროების ურთიერთშეჯერებისა
და შეპირისპირების საფუძველზე საკუთარი ვარაუდების შემუშავება.
|
0-20
|
0 ქულა-მოსწავლეს არ
გააჩნია პოზიცია თემასთან მიმართებაში, მისი რეფერატი ორიგინალური ნაშრომის შთაბეჭდილებას
არ ტოვებს; არ ავლენს წყაროების ანალიზის უნარს, შეიმჩნევა პლაგიატი.
|
10 ქულა-მოსწავლე ავლენს
წყაროების ანალიზის უნარს, თუმცა უჭირს წყაროებში ფაქტებისა და ვარაუდების გარჩევა;
შესაბამისად, მის მიერ გამოთქმული ზოგიერთი ვარაუდი უსაფუძვლოა.
|
20 ქულა-მოსწავლე დამაჯერებლად
განასხვავებს ფაქტებსა და ვარაუდს ერთმანეთისაგან, სათანადოდ ამუშავებს პირველად
და მეორეულ წყაროებს, მათი გაანალიზების საფუძველზე გამოთქვამს სათანადო ვარაუდებს,
თანამიმდევრულად დალაგებული მასალის საფუძველზე ახერხებს თავისთვის საინტერესო კითხვებზე
პასუხის გაცემას.
|
6.
|
ილუსტრაციები. თვალსაჩინოებები
|
0-10
|
0 ქულა -არ აქვს ილუსტრაციები
|
5 ქულა ილუსტრაციების
და თვალსაჩინო
ებები მცირე რაოდენით
აქვს წარმოდგენილი
|
10 ქულა-თანდართული
აქვს
თემასთან დაკავშირებული
თვალსაჩინოება და
ილუსტრაციები.
|
7.
|
შემოთავაზებული მოსაზრების
არგუმენტებითა და მაგალითებით გამყარება
|
0-10
|
0 ქულა-არ აქვს საკუთარი
პოზიცია.
|
5 ქულა
ცდილობს შემოგვთავაზოს
საკუთარი ხედვა საკითხთან მიმართებაში, თუმცა უჭირს საკთარი პოზიციის დაცვა.
|
10 ქულა-ავლენს საგნის
კარგ ცოდნას, დამუშავებული მასალის მოშველიებით კარგად აყალიბებს საკთარ პოზიციას
და ამყარებს მას არგუმენტებით, მსჯელობს თამამად, ანგარიშს უწევს, მაგრამ ბრმად არ
ენდობა ავტორიტეტებს.
|
8.
|
დასკვნები
|
0-10
|
0 ქულა-რეფერატში მოცემული
დასკვნები არაარგუმენტირებული და მცდარია.
|
10 ქულა-აჯამებს კვლევის
შედეგებს, კარგად ახერხებს მკითხველამდე ამის მიტანას.
|
|
ჯამური ქულა
|
პროექტის შეფასების სქემა
კონკრეტულ მოსწავლეს თითოეული კრიტერიუმის გასწვრივ ენიჭება შესაბამისი ქულა, ჯამდება ყველა კრიტერიუმში მიღებული ქულები და იყოფა ათზე (გამოითვლება მათი საშუალო არითმეტიკული).
№ | რუბრიკა | 10-50 ქულა | 55-75 ქულა | 80-100 ქულა |
1.
|
მიზანი
|
არ არის გამოკვეთილი,
ბუნდოვანია
|
ხდება
ერთ მიზანზე ფოკუსირება
|
მიზნები კარგად
გამოკვეთილი და მარტივად აღსაქმელია.
|
2.
|
ორგანიზება
|
სუსტად ორგანიზებულია,
არ არის იდეებს შორის ლოგიკური ჯაჭვი, რაც აბნევს მკითხველს/მსმენელს.
|
გააზრებულია
თანმიმდევრულობა ორგანიზების ნიშნებით, ზოგი გადასვლა იდეებს შორის მარტივი, ზოგი-გაუგებარი.
|
კარგად ორგანიზებულია
ფორმატი, ლოგიკურად გადადის ერთი იდეიდან მეორეზე, ორგანიზება ზრდის პროექტის ეფეტურობას.
|
3.
|
შინაარსის
კორექტულობა
|
ხშირად
გვხვდება შეუსაბამო, მცდარი ინფორმაცია
|
ძირიდადად
კორექტულია, ზოგიერთი ინფორმაცია შეუსაბამო ან მცდარია.
|
მთლიანად
კორექტულია, ფაქტები ზუსტი და მკაფიო
|
4.
|
ენობრივი გამართულობა
|
ენობრივად
გაუმართავია, ხშირია შეცდომები.
|
ენობრივად
გამართულია, მცირეა შეცდომები.
|
ენობრივად
გამრთულია, დაცულია პუნქტუაციის ნიშნები
|
5.
|
კვლევა
|
კვლევა
არაეფექტურადაა დაგეგმილი, გამოყენებული წყაროები არ არის სანდო, ანალიზი ზედაპირულია
|
კვლევა
დაგეგმილია. მაგრამ ჯგუფის პოტენციალი მთლიანად
არ არის გამოყენებული. შეზღუდული რაოდენობის წყაროებია გამოყენებული, ანალიზი მისაღებია.
|
კვლევა
არის დაგეგმილი, გამოყენებულია არაერთი წყარო, ანალიზი სიღრმისეულია.
|
6.
|
თვალსაჩინოებები
|
თვალსაჩინოებები
ხშირად შინაარსთან შეუსაბამოა ან არ არის ჯგუფის მიერ შექმნილი
|
თვალსაჩინოებების
კავშირი შინაარსთან ნათელია, მაგრამ ერთფეროვანი.
|
მრავალფეროვანია,
შინაარსის შესატყვისი, აკურატულად შესრულებული.
|
7.
|
შემოქმედებითობა
|
ჯგუფის
მხრიდან მცირე შემოქმედებითი ენერგიაა დახარჯული
|
ზოგჯერ
ჩანს ორიგინალური აზრები, რაც ეხმარება პროექტის უკეთ წარმოჩენაში.
|
ჩანს
ჯგუფის
ორიგინალობა,
სიახლე და თავისებური ხედვა, რაც პროექტს საინტერესოს ხდის.
|
8.
|
კავშირი
საგნებთან
|
არ
ჩანს ჯგუფის კომპეტენცია საგნებში, გვხვდება ფაქტების უზუსტო ინტერპრეტირება.
|
მოსაზრებები
დაკავშირებულია ერთი ან ორი საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან
|
ხდება
მთავარი მოსაზრებების დაკავშირება სხვადასხვა საგანში მიღბულ ცოდნასთან, რაც მიუთითებს
ჯგუფის მრავალი მიმართულებით კომპეტენტურობაზე.
|
9.
|
დასკვნები
|
არ
არის ჩამოყალიბებული დაასკვნები.
|
დასკვნები
ჩამოყალიბებულია კვლევის ადექვატურად, მაგრამ არ არის მკაფიო.
|
დასკვნებში
არის სიახლე (ორიგინალობა), იგრძნობა ლოგიკური კავშირი კვლევასთან, მკაფიოდ არის
ჩამოყალიბებული.
|
10.
|
პრეზენტაცია
|
ეფექტურად
არ არის წარმოჩენილი პროექტის არ არსი, უჭირს აზრის ჩამოყალიბება და პასუხების გაცემა,
არ არის მიზნობრივად გამოყენებული თვალსაჩინოებები.
|
ბუნდოვნად
აყალიბებს პროექტის არსს, იყენებს თვალსაჩნოებებს, პასუხობს შეკითხვების უმეტესობაზე.
|
ნათლად
ჩამოყალიბებულია პროექტის არსი, მკაფიოა მეტყველება, არის აუდიტორიაზე გათვლილი,
ძირითადად იდეები გაშლილია, იყენებს თვალსაჩინოებებს და პასუხობს ყველა კითხვას.
|
კონფერენცია გეოგრაფიაში
1. მოსწავლეები ირჩევენ მათთვის საინტერესო თემას;
2. ჩამოაყალიბებენ რა არის მათთვის ცნობილი ამ თემის
შესახებ. მასწავლებელი კონსულტაციას უწევს არჩეული თემის გარშემო და რეკომენდაციას
უწევს სამეცნიერო ლიტერატურას.
3. მოსწავლეები
სამეცნიერო ლიტერატურისა და ინტერნეტის საშუალებით მოიძიებენ დამატებით ინფორმაციას
ამ თემასთან დაკავშირებით.
4. დაახარისხებენ მოძიებულ ინფორმაციას პრიორიტეტების
მიხედვით.
5. კომპიუტერისა და ინტერნეტის დახმარებით თარგმნიან
ინფორმაციას.
6. კომპიუტერით power
point-ის პროგრამაში მოსწავლეები მომაზადებენ პრეზენტაციას.
7. მომზადებული თემები წარმოდგენილი იქნება გეოგრაფიის
კონფერენციაზე მასწავლებლის მიერ დანიშნულ დღეს.
კონფერენციის თემის შეფასების სქემა
1.
|
თემის შესავალი საინტერესოდ არის ჩამოყალიბებული,
მოკვეთილად არის ჩამოყალიბებული თეზისები.
|
10 ქულა
|
2.
|
საპრეზენტაციო თემა საინტერესოა და გამოირჩევა ორიგინალობით
|
20 ქულა
|
3.
|
სრულყოფილად არის წარმოდგენილი თემის სტრუქტურა
|
10 ქულა
|
4.
|
პრეზენტატორის მსჯელობა არგუმენტირებულია და გამყარებულია
კონკრეტული მაგალითებითა და ფაქტებით.
|
10 ქულა
|
5.
|
პრეზენტატორმა აუდიტორიის ყურადღება დაიმსახურა პრეზენტაციის
ბოლომდე
|
10 ქულა
|
6.
|
ფლობს ნაშრომის წარმოჩინების უნარს, საუბრობს გამართული
სალიტერატურო ენით. სწორად იყენებს შესაბამის მეცნიერულ ტერმინოლოგიას.
|
10 ქულა
|
7.
|
ფლობს ინფორმაციას თემის ირგვლივ, ადექვატურად პასუხობს
დასმულ კითხვებს.
|
10 ქულა
|
8.
|
იყენებს მრავალფეროვან საინფორმაციო საშუალებებს
(განსხვავებულ წყაროებს) სხვადასხვა სახის
თვალსაჩინოებას.
|
10 ქულა
|
9.
|
იცავს დროის ლიმიტს
|
10 ქულა
|
ჯგუფური
მუშაობა
ჯგუფური მუშაობა-მოსწავლეთა
კოლექტიური ინტელექტუალური მუშაობაა, რაც მოსწავლის გონების განვითარების საუკეთესო
პირობებს ქმნის.
ჯგუფური მუშაობა გამოიყენება როგორც განვლილი
მასალის გამეორებისა და განმტკიცების მიზნით, ისე პრაქტიკული მუშაობისას. ჯგუფური მუშაობის
მეთოდი უნდა შეესაბამებოდეს გაკვეთილის მიზანებს.
ჯგუფში მოსწავლეთა
რაოდენობა განისაზღვრება იმის მიხედვით, თუ რამდენი ბავშვია კლასში, როგორ სივრცეში
მოუწევთ მუშაობა, მერხების განლაგებაზე. მოსწავლეთა რაოდენობა უნდა შეადგენდეს 3-6 მოსწავლეს.
ჯგუფი ყალიბდება იმ პრინციპით, რომ გაერთიანდნენ
სხვადასხვა სიძლიერის და ცოდნის დონის, განსხვავებული ხასიათის მოსწავლეები, რაც მათ
ურთიერთშევსების საშუალებას აძლევს;
ჯგუფი უნდა
მუშაობდეს შეთანხმებულად, უკონფლიქტოდ. არ უნდა ითრგუნებოდეს არც ერთი მოსწავლე.
საჭიროა მასწავლებელმა ნათლად განსაზღვროს ინსტრუქციები.
მოსწავლეებს არ უნდა ჰქონდეთ ბუნდოვანი წარმოდგენა დავალების შესახებ.
სამუშაო უნდა შესრულდეს მასწავლებლის მიერ წინასწარ
განსაზღვრულ დროში.
ჯგუფური მუშაობა
დადებითად აისახება მოსწავლეთა აკადემიურ მიღწევებთან მხოლოდ მაშინ, როცა თანამშრომლობა
ურთერთპატივისცემაზეა დამყარებული.
ჯგუფური მუშაობის დროს მასწავლებელი სხვადასხვა ფუნქციას
ასრულებს: ამოწმებს სამუშაოს მსვლელობას. რეაგირებს კითხვებზე. არეგულირებს კამათსა
და მუშაობის თანმიმდევრობას. აუცილებლობის შემთხვევაში ეხმარება ცალკეულ მოსწავლეს
ან მთლიანად ჯგუფს. ამასთან მაქსიმალურად უწყობს ხელს შედეგების განხილვასა და ურთიერთკონსულტაციებს.
მასწავლებელი
უნდა აკონტროლებდეს მთელი კლასის მუშობას, მაგრამ არ უნდა იქმნებოდეს რომ რომელიმე
ჯგუფს უპირატესობას ანიჭებს. მასწავლებელი არ უნდა ჩაერიოს ჯგუფის მუშაობაში, გარდა
იმ შემთხვევისა, როცა მოსწავლეები ითხოვენ რაიმეს განმარტებას.
სამუშაოს
დამთავრების შემდეგ ჯგუფი წარმოადგენს თავიანთ ნამუშევრებს (ჯგუფის რომელიმე
იმისთვის რომ ჯგუფური მუშაობა ეფექტურად წარიმართოს
საჭიროა მოსამზადებელი სამუშაოები.
I. დავალების მომზადება და გადაცემა: (4-5 წთ.)
-სასწავლო ამოცანის დასმა (ან პრობლემური სიტუაციის შექმნა)
- სამუშოს თანმიმდევრობის
განმარტება (ინსტრუქტაჟი)
-დიდაქტიკური მასალის
დაგროვება ჯგუფში
II. ჯგუფური მუშაობა: (24-30წთ.)
-მასალის გაცნობა,
ჯგუფური მუშაობის დაგეგმვა;
-დავალების განაწილება
ჯგუფის წევრებზე;
-ინდივიდუალური
სამუშაოების შედეგების განხილვა;
-შესრულებული მთიანი
დავალების ჯგუფური განხილვა (შენიშვნებით, დაზუსტებით)
III.
დასკვნითი
ნაწილი: (8-10წთ)
-ჯგუფების მიერ
სამუშაოს შედეგების პრეზენტაცია;
-სასწავლო პროცესის
ანალიზი, რეფლექსია;
-საერთო დასკვნების
გამოტანა;
-მასწავლებლის დამატებითი
ინფორმაცია (შენიშვნები, სურვილები, შეფასება, საშინაო დავალება და სხვა)
ჯგუფური მუშაობის შეფასების სქემა
კონკრეტულ მოსწავლეს თითოეული კრიტერიუმის გასწვრივ ენიჭება შესაბამისი ქულა, ჯამდება ყველა კრიტერიუმში მიღებული ქულები და იყოფა ხუთზე (გამოითვლება მათი საშუალო არითმეტიკული).
კრიტერიუმი
|
100 ქულა
|
85-94 ქულა
|
74-50 ქულა
|
40-10
|
ჯგუფის
მიერ სამუშაოს ორგანიზება
|
სამუშაო კარგად
არის ორგანიზებული. ფუნქციები სწორად და თანაბრად არის გადანაწილებული
|
სამუშაო ორგანიზებულია,
მაგრამ ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრადაა განაწილებული
|
სამუშაო ნაწილობრივადაა
ორგანიზებული ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილებული
|
სამუშაო არ
არის ორგანიზებული, ფუნქციები არ განაწილებულა
|
ურთიერთმოსმენისა
და აზრთა გაზიარების უნარი
|
ორგანიზებულად
მოქმედებენ, უზიარებენ და პატივს სცემენ სხვების მოსაზრებებს.
|
საკმაოდ მაღალ დონეზე ახორციელებენ
ურთიერთ მოსმენას და აზრთა გაზიარებას
|
ნაწილობრივ
ახერხებს
ურთიერთმოსმენას
და აზრთა გაზიარებას, ყველას არ ეძლევა დისკუსიაში
მონაწილეობის საშუალება
|
არ გააჩნიათ
უერთიერთმოსმენისა და აზრთა გაზიარების უნარი. რაც ჯგუფს არ აძლევს საშუალებას რაიმეზე
შეთანხმდეს.
|
თანამშრომლობა
|
ჯგუფის ყველა
წევრი აქტიურია და სამუშაო ნაყოფიერი. წევრებს შორის არის პოზიტიური და საქმიანი
ურთიერთობა
|
ჯგუფის ყველა
წევრი აქტიურია და ურთიერთობა პოზიტიური
|
აქტიურობს
1-2 მოსწავლე. პასიურ და აქტიურ წევრებს შორის ზოგჯერ იძაბება ურთიერთობა
|
არ აქტიურობენ
ჯგუფის წევრები, არ შეინიშნება მათ შორის თანამშრომლობა
|
დროის
ლიმიტი
|
საუკეთესოდ
იცავენ დრიოს ლიმიტს
|
კარგადაა
დაცული დრო
|
უჭირთ
დროის ლიმიტის დაცვა
|
ვერ
იცავენ დროს
|
ისტ-ის
საშუალებების გამოყენება
|
ისტ.
მაღალ დონეზეა გამოყენებული, საპრეზენტაციო მასალა მრავალფეროვანია და გრაფიკულად
დატვირთული
|
კარგად
ფლობენ ტექნოლოგიებს power point-ში ქმნიან მრავალფეროვან სლაიდებს
|
ფლობენ ტექნოლოგიებს power
point-ში ქმნიან სლაიდებს
|
ფლობენ
კლავიატურას, ქმნიან მარტივ სლაიდებს.
|
ჯგუფური მუშაობის შეფასების ცხრილი
კომპონენტები
|
ქულები
|
მოსწავლის სახელი, გვარი
|
|||||
ყველა ჯგუფის წევრს შეაქვს წვლილი დავალებისთვის
თავის გართმევაში
|
10
|
||||||
ჯგუფის წევრები უსმენენ ერთმანეთს და იცავენ
რიგითობას
|
10
|
||||||
უცვლიან ერთმანეთს იდეებს და
ინფორმაციას
|
10
|
||||||
ჯგუფის წევრები მხოლოდ საკითხის ირგვლივ მუშაობენ
|
10
|
||||||
ჯგუფის წევრები კარგად თანამშრომლობენ (არცერთი
არ წარმართავს დისკუსიას, აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობებია შექმნილი)
|
10
|
||||||
ჯგუფის წევრები
საგნობრივად მართებულად ართმევენ თავს დავალებას
|
10
|
||||||
ნაშრომის პრეზენტაციისას წარმოაჩენენ
ნამუშევრების მთავარ იდებს
|
10
|
||||||
ართმევენ თავს კრიტიკულ შეკითხვებს
|
10
|
||||||
პრეზენტაციის დროს იცავენ დროის
ლიმიტს
|
10
|
||||||
საჭიროების შემთხვევაში ქმნიან და იყენებენ ისტორიულ–გეოგრაფიულ
საშუალებებს
|
10
|
||||||
ჯამი
|
წყვილებში მუშაობის შეფასების რუბრიკა
10-50
|
60-70
|
80-100
|
უჭირს წყვილებში მუშაობაში ჩართვა და
წესების დაცვა, ვერ ირგებს და ვერ აანალიზებს სხვათა ნააზრევს, არაკორექტულია
მეგობრებთან მიმართებაში.
|
იცავს ჯგუფური მუშაობის წესებს,
მაგრამ ვერ ახერხებს სრულყოფილად ჩართვას, მეტნაკელბად აქვს შემეცნების უნარი.
|
მაქსიმალურად არის ჩართული
მუშაობაში, აქვს განვითარებული სხვათა ნააზრევის წვდომის უნარი, იზიარებს სხვათა
კამათის დროს იცავს ქცევის ნორმებს.
|
ჯგუფურ მუშაობაში
მონაწილეობის თვითშეფასების სქემის ნიმუში
ჩემს აზრს ღიად გამოვთქვამ
|
ყოველთვის,ზოგჯერ, არასოდეს
|
როცა სხვა ლაპარაკობს,ვუსმენ ყურადღებით
|
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს
|
განსხვავებულ აზრს ვითვალისწინებ
|
ყოველთვის,ზოგჯერ ,არასოდეს
|
დაკისრებულ ფუნქციას ვასრულებ
|
ყოველთვის,ზოგჯერ ,არასოდეს
|
ვიცი,რომ კამათი ჩხუბში არ უნდა გადაიზარდოს
|
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს
|
ვიცავ დროის ლიმიტს
|
ყოველთვის,
ზოგჯერ ,არასოდეს
|
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
კ ო მ პ ო ნ ე ნ ტ ი
|
ქულები
|
მოსწავლის სახელი, გვარი
|
||||||||||||||||||||
საინტერესო შესავალი (პრობლემის იდენტიფიცირება)
|
15
|
|||||||||||||||||||||
კვლევების/ნაშრომის წარმოჩენის უნარი
|
20
|
|||||||||||||||||||||
შემოქმედებითი უნარი
|
15
|
|||||||||||||||||||||
პრობლემის გადაჭრის გზების შეთავაზება
|
15
|
|||||||||||||||||||||
თემის გასაგებად წარმოდგენა (ლოგიკური ჯაჭვი)
|
20
|
|||||||||||||||||||||
საუბარი (გამართულობა, ტემბრი)
|
15
|
|||||||||||||||||||||
გაკვეთილში ჩართულობის
შეფასების რუბრიკა
კონკრეტულ
მოსწავლეს თითოეული კრიტერიუმის გასწვრივ ენიჭება შესაბამისი ქულა, ჯამდება ყველა
კრიტერიუმში მიღებული ქულები და იყოფა ოთხზე (გამოითვლება მათი საშუალო
არითმეტიკული).
ქულები და კრიტერიუმები |
85-100
|
65-84
|
55-65
|
10-54
|
აქტიური მონაწილეობა
|
ყოველთვის მონაწილეობს და ხშირად
წარმართავს კიდეც საკლასო მსჯელობას
|
ყოველთვის მონაწილეობს
|
ხშირად მონაწილეობს
|
იშვიათად ან საერთოდ არ მონაწილეობს
|
გამართული
და სწორი მეტყველება
|
გამართულად მეტყველებს, აქვს მდიდარი ლექსიკა და
შემოქმედებითად იყენებს ენობრივ–გამომსახველობით საშუალებებს.
|
გამართულად მეტყველებს და იყენებს მართებულ სინტაქსურ
და გრამატიკულ კონსტრუქციებს
|
იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს.მეტნაკლებად
გამართულად საუბრობს
|
არ იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს
|
საკუთარი აზრის დასაბუთებულად წარმოდგენა
|
ყოველთვის დამაჯერებლად და არგუმენტირებულად
წარმოადგენს თავის მოსაზრებას
|
თითქმის ყოველთვის ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას
|
სირად ახერხებს საკუთარი აზრის დასაბუთებას
|
უჭირს გამართულად საუბარი, ხშირად ვერ ასაბუთებს
საკუთარ აზრს
|
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
|
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს
მოსმენილზე დაყრდნობით. კორექტულია და ამჟღავნებს სხვისი აზრის მიმართ
პატივისცემას
|
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს
მოსმენილზე დაყრდნობით.
|
უსმენს სხვებს და აცდის საუბრის დამთავრებას
|
არ უსმენს სხვებს
და არ აცდის საუბრის დამთავრებას
|
დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
კონკრეტულ მოსწავლეს თითოეული კრიტერიუმის გასწვრივ
ენიჭება შესაბამისი ქულა, ჯამდება ყველა კრიტერიუმში მიღებული ქულები და იყოფა
ექვსზე (გამოითვლება მათი საშუალო არითმეტიკული).
(85-100 ქულა)
|
(55-80 ქულა)
|
(10-50 ქულა)
|
|
მოსმენა
|
ყოველთვის უსმენს და
თვალყურს ადევნებს ორატორს
|
ხშირად უსმენს და უყურებს ორატორს
|
იშვიათად უსმენს და უყურებს ორატორს
|
საუბარი
|
მკაფიოდ მეტყველებს და
უყურებს მსმენელებს
|
ძირითადად მეტყველება
გასაგებია და უყურებს მსმენელებს
|
მეტყველება არამკაფიოა,
მსმენელებს უჭირთ გაგება
|
არავერბალური კომუნიკაცია
|
შეუძლია ეფექტურად აღიქვას
და გამოიყენოს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმები (თვალით, ჟესტებით,
გამომეტყველებით, ხმით)
|
ხშირად შეუძლია დაამყაროს
არავერბალური კონტაქტი
|
იშვიათად იყენებს
არავერბალურ კომუნიკაციის ფორმებს
|
მონაწილეობა
|
უჩვენებს ინტერესს
დისკუსიის თემისადმი საჭირო კომენტარებითა და აზრების გამოთქმით
|
ძირითადად
გამოხატავს ინტერესს. კომენტარები და აზრები ყოველთვის არაა თემის შესატყვისი
|
მცირე ინტერესი აქვს. არ
გამოხატავს ან ვერ უკავშირებს თავის მოსაზრებებს სადისკუსიო თემას
|
კოოპერაცია
|
თანამშრომლობს
თანაკლასელებთან, აცლის სხვებს აზრის გამოთქმას და იცავს დისკუსიის წესებს
|
ძირითადად თანამშრომლობს
თანაკლასელებთან, ზოგჯერ ერთვება სხვის საუბარში, ძირითადად იცავს დისკუსიის
წესებს
|
იშვიათად თანამშრომლობს და
იცავს დისკუსიის წესებს
|
მოსაზრების არგუმენტირება
|
მოსაზრება ორიგინალურია და
გამყარებულია ფაქტებით, ცნებებით. არის ლოგიკური კავშირი საკითხთან
|
მოსაზრების გასამყარებლად
გამოყენებულია სადავო ფაქტები და ცნებები
|
მოსაზრება მოკლებულია
ლოგიკურ კავშირს საკითხთან და არ არის გამყარებული ფაქტებით
|
ისტორიული და გეოგრაფიული საშუალებების (რუკა, ცხრილი, გრაფიკი,
დიაგრამა ) გამოყენება და შექმნა
კონკრეტულ მოსწავლეს თითოეული კრიტერიუმის გასწვრივ
ენიჭება შესაბამისი ქულა, ჯამდება ყველა კრიტერიუმში მიღებული ქულები და იყოფა ოთხზე
(გამოითვლება მათი საშუალო არითმეტიკული).
კრიტერიუმი
|
(85-100
ქულა)
|
(55-80
ქულა)
|
(10-50
ქულა)
|
კითხვა, წყაროზე მუშაობა
|
წაკითხული ინფორმაცია ერთ ან რამდნეიმე
ელემენტისგან შედგება
|
ესაჭიროება მითითებები როგორ მოიპოვოს საჭირო
ინფორმაცია,მოიპოვებუ
ლი ინფორმაცია, არასრულია და ზოგჯერ უზუსტო
|
დამოკიდებულად და სრულიად მოიპოვებს ინფორმაციას
|
გეოგრაფიული და ისტორიული საშუალებების
გამოყენება
|
უჭირს ადეკვატური მონაცემების შეგროვება ან მისი
ინფორმაცია არასანდოა
|
ერევა საშუალებების თემატური დანიშნულება, სრულად
ვერ მოიპოვებს და ამუშავებს ინფორმაციას
|
ასხვავებს სხვადასხვა ტიპის საშუალებებს თმატიკის
მიხედვით და შეუძლია მათგან საჭირო ინფორმაციის მოპოვება. ინფორმაციის შედარება,
რანჟირება და ინტერპრეტაცია ტექსტად ან სხვა საშუალებად
|
გეოგრაფიული და ისტორიული საშუალებების შექმნა
|
სიმბოლოები ძირითადად უზუსტოდაა დატანილი და
ინფორმაცია არ არის სანდო, არა აქვს სათური და ლეგენდა
|
ზოგი სიმბოლო არ არის სათნადო ადგილას დატანილი
და ინფორმაცია არაზუსტია ან არ არის სრული, ლეგენდა არაა სრული
|
ინფორმაცია დააქვს სათნადო ადგილას, სიმბოლოების
სწორი გამოყენებით დააქვს სათური და ლეგენდის სხვა ელემენტები. დატანილი
ინფორმაცია კარგად აღქმადია
|
წყაროს მთავარი საკითხის (საკითხები) და ავტორის
მიზნების განსაზღვრა
|
არ ცდილობს განსაზღვროს წყაროს მთვარი საკითხი
|
ზოგადად, აღწერს ერთერთ საკითხს, რომელსაც ეხება
წყარო
|
განსაზღვრავს მთვარ საკითხს, ესმის ავტორის
მიზნები, გამოაქვს წყაროდან მეორადი ინფორმაცია
|
ინფორმაციის მოძიების
შეფასების რუბრიკა
მოძიებული მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას
|
30
|
გამოყენებულია მრავალფეროვანი საიფორმაციო წყარო/საშუალება
|
30
|
მოპოვებული ინფორმაცია ორგანიზებულია
|
40
|
დამოუკიდებელი სამუშაოს
შეფასების რუბრიკა
იცავს დროის ლიმიტს
|
10
|
კითხვებზე პასუხი ადექვატურია/ნაპოვნია პრობლემის
გადაჭრის მართებული გზა
|
30
|
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
|
40
|
იცავს წერის კულტურას
|
20
|
წერითი საშინაო
დავალების შეფასების რუბრიკა
დავალებას წარმოადგენს განსაზღვრულ ვადებში
|
10
|
დავალება სრულყოფილია
|
30
|
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
|
40
|
იცავს წერის კულტურას
|
20
|
ტექსტზე მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ტექსტში ახარისხებს ინფორმაციას
|
20
|
ამოიწერს/მონიშნავს და განმარტავს მთავარ
სიტყვებს/ცნებებს
|
30
|
ტექსტის დასამუშავებლად და გასააზრებლად იყენებს
სქემებს, დიაგრამბს, აზრობრივ რუკებს
|
30
|
მსჯელობს და აკეთებს შესაბამის დასკვნებს
|
40
|
მოსწავლეთა დაკვირვების ბარათი
№
|
მოსწავლის გვარი, სახელი
|
კლასი
|
კარგად
ფლობს თეორიულ მასალას
|
განამრტავს
გეოგრაფიულ ცნებებს და ტერმინებს
|
აანალიზებს
სქემებსა და დიაგრამებს
|
ფლობს
განვლილ მასალას
|
ტექსტის
შესაბამის მასალას აკავშირებს რუკასთან
|
დასმულ
კითხვებზე სწორად პასუხობს
|
ასრულებს
წერით დავალებას
|
ასრულებს
დავალებას კონტურულ რუკაზე
|
აკავშირებს
ახალ მასალას განვლილთან
|
რუკაზე
ზუსტად აღნიშნავს გეორაფიულ ობიექტებს
|
დამაჯერებლად
და არგუმენტირებულად წარმოადგენს საკუთარ მოსაზრებას
|
1.
|
|||||||||||||
2.
|
|||||||||||||
3.
|
|||||||||||||
4.
|
|||||||||||||
5.
|
|||||||||||||
6.
|
|||||||||||||
7.
|
|||||||||||||
8.
|
|||||||||||||
9.
|
|||||||||||||
10.
|
|||||||||||||
11.
|
|||||||||||||
12.
|
|||||||||||||
13.
|
|||||||||||||
14.
|
აღნიშვნები კეთდება ნიშნებით „+“ ან „-„
მასწავლებლის თვითანალიზისა
და თვითშეფასების სქემები
სქემა1
№
|
დებულება
|
ყოველთვის
|
ზოგჯერ
|
1.
|
მე ვაფასებ საკუთარ
თავს
|
||
2.
|
მე ვიტოვებ დროს თვითგანვითარებისათვის,
როგორი დაკავებულიც არ უნდა ვიყო.
|
||
3.
|
წარმოქმნილი სირთულეები
არ მაშინებს, პირიქით, ზრდის ჩემს აქტიურობას.
|
||
4.
|
მე ვეძებ უკუკავშირს, რადგან ის მეხმარება უკეთესად
შევაფასო ჩემი საქმიანობა, შესაძლებლობები და პიროვნული თვისებები.
|
||
5.
|
მე ვპოულობ დროს საკუთარი
საქმიანობის რეფლექსიისათვის.
|
||
6.
|
მე ვაანალიზებ ჩემს
ემოციებსა და გამოცდილებას
|
||
7.
|
მე ვაანალიზებ ჩემს
ემოჩიებს და გამოცდილებას
|
||
8.
|
ბევრს ვკითხულობ
|
||
9.
|
ვერთვები კონსტრუქციულ
კამათში ჩემთვის საინტერესო საკითხებზე
|
||
10.
|
მჯერა ჩემი შესაძლებლობების
|
||
11.
|
ვცდილობ ვიყო ღია და
გულწრფელი
|
||
12.
|
ვაცნობიერებ იმ ზეგავლენას,
რომელსაც ჩემზე ახდენენ ირგვლივ მყოფი ადამიანები
|
||
13.
|
ვმართავ საკუთარ პროფესიულ
განვითარებას და ვიღებ დადებით შედეგებს.
|
||
14.
|
სიამოვნებას მანიჭებს
ახლის ათვისება
|
||
15.
|
არ მაშინებს ჩემზე
დაკისრებული მაღალი პასუხისმგებლობა
|
სქემა 2
№
|
კრიტერიუმები
|
1
|
2
|
3
|
1.
|
შემიძლია უზრუნველვყო
მოსწავლეთა ჩართულობა საგაკვეთილო პროცესში
|
|||
2.
|
გაკვეთილზე მოსწავლეები
ყურადღებით მისმენდნენ
|
|||
3.
|
მოსწავლეებს ვაძლევ
საშუალებას გამოთქვან საკუთარი მოსაზრებები.
|
|||
ახალი მასალის ახსნისას
ვახდემ მოსწავლეთა ყურადღების მობილიზებას
|
||||
4.
|
საკმარისი რესურსი
მქონდა ახალი მასალის ასახსნელად
|
|||
5.
|
სწორად გადავანაწილე
დრო გაკვეთილის მიმდინარეობის მსვლელობისას
|
|||
6.
|
სწორად ვარჩევ აქტივობებს
და მეთოდებს საგაკვეთილო პროცესში
|
|||
7.
|
ჯგუფებში მოსწავლეების
გადანაწილება მოვახდინე დემოკრატიულად
|
|||
8.
|
ჯგუფური მუშაობის დროს
შევძელი კლასის მართვა
|
|||
9.
|
ჯგუფური მუშაობისას
შემიძლია შევქმნა კონკურენტუნარიანი გარემო, შეფასების შემდეგ მოსწავლეები არ უპირისპირდებიან
ერთანეთს
|
|||
10.
|
მოსწავლეებს ახალი
მასალა ავუხსენი გასაგებად
|
|||
11.
|
ვაცნობიერებ პასუხისმგებლობას
თითოეული მოსწავლის პიროვნულ და სოციალურ განვითარებაზე
|
|||
12.
|
ვიცი დროის მართვის
ეფექტიანი სტრატეგიები
|
სქემა 3
№
|
კრიტერიუმები
|
ზოგჯერ
|
ყოველთვის
|
ნაწილობრივ
|
1.
|
მოსწავლეები დიდი სიამოვნებით
ისმენენ ჩემს მონათხრობს
|
|||
2.
|
მიყვარს ცოდნის მუდმივი
შევსება და განახლება
|
|||
3.
|
ადამიანების მიმართ
ყურადღებიანი ვარ
|
|||
4
|
თავს ვგრძნობ ბედნიერ,
მხიარულ ადამიანად
|
|||
5.
|
არ მიჩნდება შინაგანი
დაბრკოლება თუ სკოლაში მოსწავლეებთან დიდი ხნით დარჩენა ხდება საჭირო
|
|||
6.
|
დიდი სიამოვნებით ვღებულობ
მონაწილეობას სასკოლო ღონისძიებებში
|
|||
7.
|
არ ვიღლები მოსწავლეებთან
ხანგრძლივი ურთიერთობით, მათთან ყოფნა სახალისო და საინტერესოა
|
|||
8.
|
მიყვარს საგნები რომელსაც
ვასწავლი. ვაგროვებ მასალას, რომელიც დამეხმარება მუშაობაში.
|
|||
9.
|
თითოეულ მოსწავლეს
ვექცევი პატივისცემით
|
|||
10.
|
მომდევნო გაკვეთილისთვის
სახლში მომზადება ჩემში არ იწვევს ნერვიულობას, ყოველდღიურად ამის კეთების სურვილი
არ მიქრება
|
|||
11.
|
არ ვნერვულობ როდესაც
ჩემს გაკვეთილს ესწრებიან ხელმძღვანელები და კოლეგები, შემიძლია რჩევის მოსმენა,
რეკომენდაციების გაზიარება და დასკვნების გამოტანა
|
|||
12.
|
შემწევს უნარი , კვირის
განმავლობაში შევინარჩუნო და გავანაწილო საკუთარი ძალები
|
|||
13.
|
არ მიყვარს მონოტონური,
ერთფეროვანი საქმის კეთება
|
|||
14.
|
მოსწავლეებთან ერთად
ვგეგმავ განმავითარებელ აქტივობებს.
|
|||
15.
|
მოსწავლეებთან ერთად
დავდივარ ლაშქრობებში, ვდგამთ სპექტაკლებს
|
|||
16.
|
ყოფილი მოსწავლეები
და კურსდამთავრებულები სიხარულით მოდიან სკოლაში და მადლიერებით იღებენ რჩევებს.
|
|||
17.
|
ინდივიდუალური მიდგომა
ჩემთვის ნიშნავს, გავუგო თითოეულ მათგანს, მქონდეს სანდო ურთიერთობები და ვეხმარებოდე
ცხოვრებისეული არჩევანის გაკეთებაში.
|
|||
18.
|
ვცდილობ ადამიანებზე
არ ვილაპარაკო ცუდი
|
|||
19.
|
ძალიან ვღელავ როცა
ვატარებ ღია გაკვეთილს მაგრამ მისი დასრულების შემდეგ განვიცდი კმაყოფილების გრძნობას.
|
|||
20.
|
პატივს ვცემ ჩემს კოლეგებს
|
|||
21.
|
ვცდილობ ვიყო გულახდილი
|
|||
22.
|
მე პატივს ვცემ თითეული
ბავშვის ინტერესს, მათ აზრს
|
|||
23.
|
კეთილსინდისიერად ვასრულებ
ადმინისტრაციის დავალებას
|